למה דווקא הצגות בלונדון?

למה דווקא הצגות בלונדון?

לונדון היא לא רק בירת בריטניה – העיר ידועה גם כבירת מחזות הזמר והתיאטרון האיכותי של אירופה. אין ספק כי ביקור בלונדון אינו שלם ללא החוויה של צפיה באחת ההצגות המדהימות המועלות בה כמעט מדי ערב. לא לחינם מנסים כולם להשיג כרטיסים להצגות בלונדון.

לא תאמינו, אבל לונדון לא היתה תמיד בירת התיאטרון האירופי. בתחילת המאה ה – 19 היו רק שני תיאטראות בלונדון, ואלו שהיו קיימים היו שונים בתכלית מאלה שאנו מכירים היום. הם שימשו גם למופעי בידור כגון מופעים עם אריות בכלובים, ורכיבה על סוסים על הבמה.

ואם הייתם מנסים לשמוע מה קורה על הבמה – שיהיה בהצלחה! כי הקהל היה פרוע, אנשים באו והלכו ודילגו מעל הספסלים נטולי המשענת. בלובי הגברים יכלו לפגוש יצאניות, שנכנסו במחירים מיוחדים לצורך עסקים.

הצורך בתוספת זירות להצגות בלונדון עלה בהתמדה ככל שהעיר גדלה. עם המהפכה התעשייתית. בעקבות הנהירה לערים של המוני פועלים והפיכתה של לונדון לעיר הגדולה בעולם התברר שאין די בשני תיאטראות, אלא שלשם קבלת אישור לפתוח תיאטרון נוסף היה צורך בשינוי החקיקה. לאחר השינוי בחקיקה נפתחו הרבה אולמות – חלקם הפכו לחלק מהקלאסיקה וקיימים בצורה כזו או אחרת עד היום.

אלא שאז עלה צורך חדש: הממסד התרבותי הבריטי העריץ את שייקספיר; כל מחזאי מתחיל הרגיש צורך לכתוב על נושאים “שייקספיריים” ובמתכונת “שייקספירית” למרות שהקהל כבר רצה משהו חדשני יותר. (להזכירכם אנחנו מדברים על סוף שנות ה – 1800). אנשים שרצו לכתוב על נושאים מודרניים יותר נחשבו לפחותי ערך וקיבלו שכר זעום.

קחו לדוגמה את צ’רלס דיקנס, שיכול היה להיות מגדולי המחזאים הבריטים, שהפנה עקב כך עורף לתיאטרון והחל לכתוב רומנים בהמשכים, ועל כך פרסומו עד היום. פרט פיקנטי: משהפך להיות פופולרי משני עברי האוקיינוס, התיאטראות החלו להציג את סיפוריו עוד לפני שהושלמו, והיו תקופות ש – 10 סיפורים שונים שלו הוצגו בערב אחד במספר מקומות בעיר. יש אומרים כי עובדה זו מסבירה את הפופולריות העצומה של דיקנס עד ימינו אלה.

רק בסוף המאה ה – 19 הועברה חקיקה בנושא זכויות יוצרים ולקראת סוף התקופה מחזאים יכלו כבר להרגיש “לגיטימיים” ולקבל גמול הולם על עבודתם. כותבים כגון גילברט וסאליבאן (מחזות זמר), אוסקר ויילד, ג’ורג’ ברנרד שו ודומיהם הגדירו מחדש את הנושאים ואת הפורמטים של התיאטרון והביאו להתייחסות חדשה וחדשנית, כולל תרגומים ועיבודים של מחזות זרים כמו סטרינברד, זולה, איבסן וצ’כוב..

הצגות בלונדון 2021

כשמחפשים הצגות בלונדון 2017, כיום, אין זכר לתלאות שהתחום הזה עבר עד שהגיע לפריחתו הנוכחית. לונדון מציעה היום מבחר ענק של הצגות ומחזות זמר מכל הסוגים, בכל הרמות, מכל התקופות.

אז יש סיבה טובה להזמין כבר עכשיו כרטיסים להצגות בלונדון!

About Us

 

טיקטס בוקינג היא חברה ישראלית שמציעה רכישה מקוונת נוחה ומהירה של כרטיסים למגוון מופעים
ואירועים בחו”ל – הצגות תאטרון, הופעות מוזיקה, משחקי כדורגל ואטרקציות מבוקשות נוספות.
קראו עוד

ניסיון

כבר מעל 20 שנות פעילות

לשירותכם

03-566-3107 א-ה 17:00-9:00

ביטחון

האתר מוכר אך ורק מהספקים הרשמיים

הנחות ומבצעים בלעדיים

הנחות בלעדיות ומבצעים מיוחדים

דילוג לתוכן